برگزیدگان

انجیل متی

انجیل متی ترجمه قدیم ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ باب ۱ نسب نامه عیسی مسیح (لوقا ۳: ۲۳-۳۸) ۱ كتاب نسب نامه عیسی مسیح بـن داود بـن ابراهیم: ۲ ابراهیم اسحاق را […]

فرامین خدا برای بشر

برای نوایمانان بسیار حیاتی است که اصول ایمان مسیحی را یاد بگیرند. ما تنها به‌واسطه‌ی یک اعتراف، مسیحی نیستیم. ما به‌واسطه‌ی زندگی روزانه خود، بعنوان مسیحیان شناخته می‌شویم. مسیحیان شاگردان عیسی مسیح هستند. “به همین همه خواهند فهمید که شاگرد من هستید، اگر محبّت یکدیگر را داشته باشید.” زندگی ما و محبتی که نسبت به یکدیگر داریم، نشان خواهد داد که ما مسیحی هستیم. ایمان کتاب‌مقدّسی با رشد، صمیمیت و اشتیاق مشخص شده است. “چون اطفال نوزاد، مشتاق شیر روحانی و بی‌غش باشید تا از آن برای نجات نمو کنید.” به عنوان یک نوایمان پطرس شما را یک «نوزاد» توصیف می‌کند. به این خاطر که، توسط کلام و روح خدا دوباره متولد شده‌اید.

آیا عیسی پدر خودش است؟

این سوالات را از طریق یکی از برادران در پاکستان که قرار بود با گروهی از شبانان تثلیثی ملاقات داشته باشد دریافت کردم. این سوالات قبل از جلسه به او داده شده بود و او با من تماس گرفت تا در این مورد کمکش کنم، در ذیل می‌تانید پرسشها و پاسخها را بخوانید.

تقدس برای خداوند

در این کتاب می‌خواهم نشان دهم که کتاب‌مقدّس به ما فروتنی را تعلیم داده و برای پیروی از آن یک استاندارد به ما می‌دهد؛ درحالی‌که حقیقت دارد عهد جدید، رفتار قانونی و کنترل شده را تشویق نمی‌کند. در عهد جدید، روح خدا در قلبمان برای ایجاد شناخت خداوند و اطاعت از اراده‌ی او کار می‌کند. خداوند در کلامش همچنین به ما نشان می‌دهد که چگونه رفتار کنیم و زندگی روزانه‌مان را بگذرانیم. اگر تعالیم کتاب‌مقدّس را برای پیروی از راه های خود رد می‌کنیم، بسیار واضح است که نیاز داریم چیزهایی را در زندگی مان درست کنیم و به صدای روح خدا در کلامش گوش فرا دهیم.

ازدواج، طلاق و ازدواج مجدد

قصد دارم که توضیحاتی را در مورد آموزه‌ی ازدواج، طلاق و ازدواج مجدد ارائه دهم. ما آیات کتاب‌مقدس، برخی توضیحات مختصر و نقل‌قول‌هایی از برادر برانهام را برای توضیح تعلیم کتاب‌مقدّس ارائه خواهیم داد.

خلاصه‌ای از مکاشفه‌ی هفت مهر

در دسامبر 1962 برادر ویلیام برانهام رویایی داشت در ارتباط با ملاقات با هفت فرشته که با یک صدای انفجار همراه بوده و اینکه او در این صورفلکی توسط فرشتگان بالا برده خواهد شد. در تاریخ 28 فوریه 1963 شکل گیری یک ابر در آسمان آشکار شده و از آن عکس گرفته شد. این ابر در چنان ارتفاع بالایی در اتمسفر قرار داشت که باعث حیرت کارشناسان شد. این ابر همان هفت فرشته بودند که برای ملاقات برادر برانهام نزول می‌کردند. سپس، بعد از گذشت 7 روز در ماه مارس 1963 برادر برانهام صدای بلند رعد را شنید و هفت فرشته را ملاقات کرد، آنها او را مأمور ساختند که به شهر خود جفرسون ویل درایالت ایندیانا، ایالات‌متّحده‌ی آمریکا بازگردد و هفت مُهر را موعظه کند. او به جفرسون ویل بازگشت و هفت فرشته برای چند سری از موعظات، یک به یک، برای هر مُهر او را ملاقات کردند و او در آن مورد موعظه کرد. برادر برانهام گفت: “این کتاب مختوم شده و هفت مُهر در دوره‌ی هفت رعد مکاشفه باب 10 آشکار شده است.”

کدام روح، ایزابل یا خدا؟

بسیار خوشحالم که خدا این اجازه را به من داد تا با همهی شما عزیزان در ارتباط باشم. چون شما نمونهها و الگوهای بسیار عالی از ایمان و وفاداری در تنگی‌ها و جفاها هستید. شرایط ما در غرب بسیار آسوده و راحت است. گاهی اوقات می‌خواهیم بدانیم که خدا هنوز همان شاهد امین است که ایمانداران را از آتش می‌رهاند. ولی وقتی به شما نگاه می‌کنم و اینکه چگونه در سختترین زمان‌ها و سختی‌ها، ایمان خود را حفظ کردهاید، این گواه را می‌یابم که خدا همچنان همان است که در آن سال‌ها بود. یعنی زمانی‌که همین عمل نجات را در کلیسای اوّلیه انجام میداد.

شرح کلام تحقق یافته‌ی خدا در پیغام زمان

این مقاله را برای روشن کردن موضع خود در کلیسا می‌نویسم. همچنین این مقاله را به جهت هشدار به فارسی‌زبانان می‌نویسم، درباره‌ی چیزهایی که از آنها پنهان شده است. می‌خواهم به طور کامل مطلع شوید، تا بتوانید با دعا در این پیغام با خدا راه بروید. من به مجادله علیه دیگران، به جهت تخریبشان اعتقادی ندارم. بلکه به بنای ایمان افراد در پیغامی که خدا در این زمان برای ما فرستاد، ایمان دارم. اگر به این جنگ و جدل اعتقاد داشتم، می‌بایست مدام در جدال با شبانانی خاص می‌بودم، ولی این موضوع باعث می‌شود تا از پیروی نقشه‌ی خدا بازبمانم و در عوض به شیطان اجازه دهم تا من را مغلوب سازد. هدف من این نیست که اسقف یا رهبر جدید شما شوم.

رهبری کتاب‌مقدسی کلیسا

“او سر و منشأ بدن یعنی کلیساست و نخستین کسی است که پس از مرگ زنده گردید تا تنها او در همه چیز مقام اوّل را داشته باشد.” (کولسیان 1 : 18 ترجمه‌ی مژده برای عصر جدید)