برگزیدگان

کدام روح، ایزابل یا خدا؟

در نام عیسی مسیح، سلام و درود دارم خدمت تمام مقدّسین!

بسیار خوشحالم که خدا این اجازه را به من داد تا با همهی شما عزیزان در ارتباط باشم. چون شما نمونهها و الگوهای بسیار عالی از ایمان و وفاداری در تنگی‌ها و جفاها هستید. شرایط ما در غرب بسیار آسوده و راحت است. گاهی اوقات می‌خواهیم بدانیم که خدا هنوز همان شاهد امین است که ایمانداران را از آتش می‌رهاند. ولی وقتی به شما نگاه می‌کنم و اینکه چگونه در سختترین زمان‌ها و سختی‌ها، ایمان خود را حفظ کردهاید، این گواه را می‌یابم که خدا همچنان همان است که در آن سال‌ها بود. یعنی زمانی‌که همین عمل نجات را در کلیسای اوّلیه انجام میداد.

همان‌گونه که خودتان می‌دانید کتاب‌مقدس یک کتاب شرقی بوده و مبداء آن خاورمیانه است. سنّت‌ها و آداب و رسومی که شما تجربه نمودهاید، بسیار به آنچه که در آن دوران اتّفاق افتاد نزدیک است. ولی شکرگزار هستم که دعوت ما این نیست که یک سنّت را با هم به اشتراک بگذاریم و یا همهی ما یک سنّت داشته باشیم. مطمئناً برای من، تلاش در حفظ آداب و رسوم شما کاری عبث است. همان‌گونه که به گمانم شاید شما نیز با بسیاری از آداب و رسومی که اینجا در آمریکا وجود دارد، مشکل داشته باشید. در خداوند فخر می‌کنم که این حکمت اوست که آن‌گونه باشیم که هستیم و جایی باشیم که هستیم. ولی به ما همان روح‌القدس را می‌دهد و آن روح‌القدس به ما اجازه می‌دهد صرفنظر از اینکه اهل کجا هستیم، با برادران و خواهرانمان مشارکت داشته باشیم. همان‌طور که کلام خدا می‌گوید: «هيچ ممكن نيست كه يهود باشد يا يوناني و نه غلام و نه آزاد و نه مرد و نه زن، زيرا كه همه شما در مسيح عيسي يك مي باشيد.»

جاهای مختلف دنیا از فرهنگ و رسوم مختلفی برخوردار است و این سنّت‌ها مادامی‌که در تضاد با کلام خدا نباشند خوب هستند. چنان‌که عیسی در مواجهه با فریسیان بدیشان خطاب فرمود: «… شما نیز به تقلید خویش، از حکم خدا چرا تجاوز می‌کنید؟»

چه در غرب زندگی کنیم و چه در خاورمیانه، نمی‌توانیم اجازه بدهیم که فرهنگ و رسوم ما در جایگاهی بالاتر از کتاب‌مقدس قرار بگیرد و برایمان مهم‌تر از کتاب‌مقدس باشد. کتاب‌مقدس داده نشد تا افراد را برآن دارد که رسوم و سنن غربی را برگزینند. بلکه برای اینکه همه در آن چیزی قرار بگیریند که خدا می‌خواهد.

در ایران روحانیون مسلمان دائماً در رادیو و تلویزیون ظاهر می‌شوند و استانداردهای اسلام را برای زنان خاطرنشان می‌کنند. آنها اماکن عمومی را مدنظر قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه، آن‌طور که خواست آنهاست لباس پوشیده‌اند. این یک اجبار مذهبی است که ریشه در دنیای بت‌پرست دارد. آنها تلاش می‌کنند که به زور شمشیر شما را وادار به تایید خواسته‌ی خود کنند و شما را به مجازات‌های سنگین و جانی تهدید می‌کنند.

دیدگاهی که کلیسای خداوند عیسی باید داشته باشد این نیست. کتاب‌مقدس چیزی نیست که بخواهید در آن اجباری داشته باشید، بلکه کلام راستین خداست. هرکس باید شخصاً تصمیم بگیرد که به آنچه مکتوب کلام است ایمان داشته باشد و اجازه دهد زندگی او به قوّت روح‌القدس تبدیل شود. کتاب‌مقدس به ما می‌گویدکه همشکل این جهان نشویم. بلکه به تازگی ذهن خود تبدیل شویم.

در اسلام تنها همشکل شدن از شما خواسته شده است و قلباً چیزی رخ نمی‌دهد. در عیسی مسیح به شما گفته نشده است که همشکل چیزی بشوید. بلکه او قلبی تازه به شما می‌بخشد و این قلب تازه، حیات و ذهن تازه را به دنبال خواهد داشت. ما همشکل کلام خدا می‌شویم. این خارج از محبّت خداست که ما مطیع او باشیم. ما با شادی و سرور از عیسی پیروی می‌کنیم. این پیروی نه به خاطر ترس از مجازات، که بدلیل محبّت است.

این نامه مربوط به کسانی است که ایمان دارند، خدا یک نبی به نام ویلیام برانهام را فرستاد. اگر ایمان دارید که خدا ایمان او را با آیات و معجزات عظیم و ماوراء‌الطبیعه تایید نمود و تعلیم او را آشکار ساخت، این پیغام برای شماست. من باور دارم که برادر برانهام کسی نبوده است که بیاید و تفاسیر شخصی خود را ارائه دهد. بلکه او یک نبی بود و از مکاشفه‌ای صحبت می‌کرد که کلیسا را به سمت ایمان اصیل و ناب کتاب‌مقدس برمی‌گرداند. چیزهایی که او گفت نه درخواست، بلکه فرامینی از جانب خداوند و کتاب‌مقدّس بودند.

از دیدن اینکه ایمانداران به پیغام برادر برانهام، اجازه می‌دهند که استانداردهای کتاب‌مقدسی در رابطه با خواهران به سادگی نادیده گرفته شود، شوکه می‌شوم. کتاب‌مقدس و پیغام زمان، هردو بر این نکته تاکید دارند که برای خواهری که در خداوند است، پوشیدن شلوار درست نیست. این حقایق توسط برادر برانهام شرح داده شده و توسط آیات و معجزات ماوراءالطبیعه، توسط خداوند اثبات گشته است. دوستان عزیزم در ترکیه و ایران! شما اجازه داده‌اید که این استانداردها نادیده گرفته شوند.

به شما واعظین می‌گویم که تمام مشورت خدا را موعظه کنید و حتّی ذرّه‌ای از آن را به دلیل اینکه با آن راحت نیستید نادیده نگیرید. ما باید استانداردهایی را که خدا در کلام خود در رابطه با هر جنبه و منظری از زندگی ما مدنظر قرار داده است، حفظ کنیم.

«متاع مرد بر زن نباشد، و مرد لباس زن را نپوشد، زیرا هر که این کار را کند مکروه یهوه خداى توست.»

«همچنین زنان خویشتن را بیارایند به لباس مزیّن به حیا و پرهیز، نه به زلف‌ها و طلا و مروارید و رخت گران‌بها؛»

791 – متوجّه می‌شوید؟ این برای مرد ننگ است که موی بلند داشته باشد ولی زن… این از آن زن است. خدا مرد را متفاوت از زن آفرید، جنسیّت و ظاهر و همه چیز. زن نباید لباسی را بپوشد که… کتاب‌مقدس می‌گوید اگر زن شلوار و یا هر جامه‌ای راکه از آن مرد است بپوشد، این در نظر خدا یک رجاست و کراهت است و خدا او را وادار به دادن تاوان خواهد نمود. به چه کسی می‌خواهید گوش کنید؟ این کتاب‌مقدس است.
و شما راه می‌افتید و می‌گویید: “چرا، به نظرم زیباست چون… ببین، همه‌ی زنها شلوار می‌پوشند.” ولی خدا آنها را متفاوت آفرید. او می‌خواهد که آنها متفاوت لباس بپوشند.
و کتاب‌مقدس می‌گوید: “اگر زن لباسی را که از آن مرد است بپوشد، این رجاست است.” می‌دانید رجاست چیست؟ «چیزی که در نظر خدا پلید و کثیف است.» و یهوه، بعنوان یک شخص مکروه و یا یک چیز کثیف به شما نظر می‌کند. و کتاب‌مقدس می‌گوید…
794 – و شما که گفتید… بعضی از شما خانم‌ها که دخترانتان در سنین بلوغ هستند، اجازه می‌دهید که با این لباس‌ها بیرون بروند و… خودتان هم همین‌طور… می‌بینید؟ وقتی بیرون می‌روید، آن شلوارها را می‌پوشید و به خیابان‌ها می‌روید و… و لباس‌هایی دارید که این روزها عریان‌تر از همیشه شده است. خود را به چیزی که نیستید شبیه می‌کنید و بعد با آن ظاهر شهوت انگیز بیرون می‌روید. می‌بینید؟ شاید در نظر شوهرانتان پاک و بی‌گناه باشید، ولی اگر به خیابان بروید و یک مرد بخاطر اینکه شما خودتان را آن‌گونه نشان داده‌اید، به شما نگاه کند، شما هم گناهکار هستید و باید در روز داوری برای زنا با مردی که این‌گونه به شما نگاه کرده است، پاسخگو باشید. این چیزی است که کتاب‌مقدس می‌گوید.

1006 – 57 پرسش و پاسخ در مورد عبرانيان 3 – جفرسون ويل

کتاب‌مقدس می‌گوید: ‌»هرکس به زنی نظر شهوت اندازد، همان دم در دل خود با او زنا کرده است.»

در اینجا با دو فرمان روبرو هستیم. یک، زن نباید لباسی را بپوشد که متعلّق به مردان است، و زن باید لباس عفّت را برتن کند. قابل درک است که تمدن‌های مختلف، سنّت‌های متفاوتی هم دارند. ولی در هر فرهنگ و سنّتی پوشش مرد و زن متفاوت و جداست. لباس‌های سنّتی زنانه و لباس‌های سنّتی مردانه وجود دارند. لباس‌های جین مدل غربی از نظر تاریخی لباسی مردانه است. آنها این را بعنوان یک لباس زنانه و تحت تاثیر یک زن همجنس‌گرا که در فرانسه شروع به پوشیدن لباس مردانه کرد، به انحراف کشاندند. این مُد از فرانسه به آمریکا و از آنجا به سایر نقاط جهان برده شد. اکنون شما با تاثیر آن در ایران مواجه هستید. این را به یاد داشته باشیم که این در نظر خدا یک رجاست است، که یک زن شلوارهای جین غربی را بپوشد؛ چون این لباسی مردانه است، نه زنانه.

در هر بخش و یا کشوری از دنیا که عقل سلیم حاکم باشد، دلیل اصلی تفاوت لباس زنانه و مردانه، حفظ عفّت و عزّت زن است. قابل درک است که در بخش‌هایی از فرهنگ ایرانی، پوشیدن شلوار برای زن می‌تواند نشانگر عفّت باشد، و نیز می‌دانم که از نظر تاریخی نوعی شلوار وجود دارد که یک خواهر می‌تواند آن را با لباسی که تا زیر زانویش باشد بپوشد. در ذیل عکسی از آن را دارم:

دراینجا می‌توانیم عفّت و پوشیدگی زن را در لباس سنّتی ببینیم. هیچ نشانی از برجستگی یا هیچ چیز دیگر از خواهر یا یک همسر که باعث شهوت یک مرد باشد دیده نمی‌شود. یک نمونه‌ی مدرن‌تر از این شلوار و لباسی که روی آن پوشیده می‌شود (مانند مناطق لر نشین) کاملاً پذیرفته و قابل قبول است. شلوارهای سنّتی مانند این، کاملاً پذیرفته هستند. ولی چیزی که من دیده‌ام، خواهرانی با پوشش لباس‌های غربی است. اگر این را باور ندارید بیایید و تبلیغات این لباس‌هایی را که می‌پوشید، ببینید. این لباس‌ها مناسب نیستند و خواهرانی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند، کتاب‌مقدس و یا پیغام را دنبال نمی کنند. بلکه دنباله‌رو تاثیر یک فرهنگ سکسی و منحرف شده‌ی غربی هستند.

می‌دانم که شما دارای یک تجربه‌ی شخصی و ناب و ارتباطی عالی با خداوند عیسی هستید. شهادت‌های شما الهام‌ بخش کلیساهای بسیاری در آمریکا بوده است، که داستان جفاها و سختی‌هایی که شما از آن عبور کرده‌اید را شنیده‌اند. هرچند که خدا شما را به حرکتی فراتر از این، با خود همراه می‌کند. خواهرانی که در غرب به پیغام ایمان دارند، شلوار نمی پوشند. زیرا توسط کلام و نبی خدا تعلیم یافته‌اند. آنها می‌دانند که این در نظر خدا یک کراهت و رجاست است. این برای یک زن رجاست است که شلوار بپوشد و برادر برانهام به ما گفت که باید بابت آن پاسخگو باشیم.

منکر هیچ یک از تجربیات شما با خدا نیستم، ولی روح‌القدس درحال فریاد برای توبه‌ی برگزیدگان است. همه‌ی ما باید از راههای خود بازگردیم و طریق‌های عیسای مسیح را بپذیریم. اگر از روح خدا پر شده باشید، روحی که در شماست به هر کلام خدا آمین گفته و مطیع آن خواهد بود. بعد وقتی که مطیع آن می‌گردید، آرامش و قوّت راستین روح‌القدس را خواهید یافت.

حتّی برخی در کلیسا دامن می‌پوشند و خارج از آن از شلوار استفاده می‌کنند. این یک ریاکاری است. چرا باید خدا در داخل کلیسا یک استاندارد داشته باشد، درحالی‌که خارج از آن به‌دنبال استانداردی دیگر است؟

متأسفانه می‌بینیم که بسیاری از خواهران خاور میانه‌ای ما آرایش هم می‌کنند. کتاب‌مقدس و همچنین برادر برانهام به ما تعلیم می‌دهند که آرایش زن، نشانی از بت‌پرستی است.

و چون‌ ییهُو به‌ یزْرَعیل‌ آمد، ایزابل‌ این‌ را شنیده‌، سرمه‌ به‌ چشمان‌ خود كشید و سر خود را زینت‌ داده‌، از پنجره‌ نگریست‌. و چون‌ ییهُو به‌ دروازه‌ داخل‌ شد، او گفت‌: “آیا زِمْری‌ را كه‌ آقای‌ خود را كشت‌، سلامتی‌ بود؟” و او به‌ سوی‌ پنجره‌ نظر افكنده‌، گفت‌: “كیست‌ كه‌ به‌ طرف‌ من‌ باشد؟ كیست‌؟” پس‌ دو سه‌ نفر از خواجگان‌ به‌ سوی‌ او نظر كردند. و او گفت‌: “او را بیندازید.” پس‌ او را به‌ زیر انداختند و قدری‌ از خونش‌ بر دیوار و اسبان‌ پاشیده‌ شد و او را پایمال‌ كرد. و داخل‌ شده‌، به‌ اكل‌ و شرب‌ مشغول‌ گشت‌. پس‌ گفت‌: “این‌ زن‌ ملعون‌ را نظر كنید، و او را دفن‌ نمایید. زیرا كه‌ دختر پادشاه‌ است‌.” اما چون‌ برای‌ دفن‌ كردنش‌ رفتند، جز كاسة‌ سر و پای‌ها و كف‌های‌ دست‌، چیزی‌ از او نیافتند. پس‌ برگشته‌، وی‌ را خبر دادند. و او گفت‌: “این‌ كلام‌ خداوند است‌ كه‌ به‌ واسطة‌ بندة‌ خود، ایلیای‌ تِشْبی‌ تكلّم‌ نموده‌، گفت‌ كه‌ سگان‌ گوشت‌ ایزابل‌ را در مِلك‌ یزْرَعیل‌ خواهند خورد. و لاش‌ ایزابل‌ مثل‌ سرگین‌ به‌ روی‌ زمین‌، در مِلك‌ یزْرَعیل‌ خواهد بود، به‌ طوری‌ كه‌ نخواهند گفت‌ كه‌ این‌ ایزابل‌ است‌.”

برادر برانهام به نکات دشواری در این مورد اشاره می‌کند.

0829 – 54 «خداوند مي گويد» را احيا خواهم نمود.
E-61 چند وقت پیش در اینجا یک خانمی از من پرسید: “برادر برانهام! یعنی منظورتان این است که ایمان دارید، یک زن نباید لب‌های خود را آرایش کند؟”
من گفتم: “در کتاب‌مقدس هیچ زنی نبود که این کار را کرده باشد. یک زن هرگز برای اینکه با خدا ملاقات کند صورت خود را آرایش نمی‌کرد. او صورت خود را برای ملاقات با انسان می‌آراست.”
می‌دانید که خدا با او چه کرد؟ او را خوراک سگان نمود. پس هنگامی‌که یک زن مسیحی را می‌بینید که می‌گوید پر از روح‌القدس است و آن‌گونه رفتار می‌کند، فقط به او بگویید: “حالتان چطور است خانم خوراک سگ؟” درست است.
این را برای تمسخر نمی‌گویم. اینجا منبر است. آنچه به شما می‌گویم این است که برای شما زنان، این رسوایی است که…
آنها چه کردند؟… شبانان شما پشت منبرها از موعظه‌ی حقیقت صرفنظر کردند. بزرگترین شبانانی که در آمریکا یافتم پنطیکاستی‌ها هستند. آنها درست مانند زمان انقلاب فرانسه به یک تحوّل نیاز داشتند. آنها در زمان ژاندارک به یک انقلاب نیاز داشتند و انقلاب کردند. بعد از انقلاب، نیاز به یک تحوّل اساسی احساس شد. انجیل تام باید موعظه شود، پس آنها احتیاج به یک بیداری دارند. درست است، تا آنها را اندکی تطهیر کند.
ایزابل زنی بود که بت‌پرستی را به اسرائیل آورد. او بت بعل و عشتاروت را که الهه‌ی باروری بود می‌پرستید. مانند الهه‌ها لباس می‌پوشید و خود را می‌آراست. این عمل ریشه در بت‌پرستی دارد و برادر برانهام این ریشه‌ها را برای ما مکشوف می‌سازد.

“خدمت، نشان دهنده‌ی ایمان است.” پیغام روز جمعه، شروپورت 65-1126

E- 15 نفر بعدی که آمد، یک پسر بچه کوچک بود. او آنجا ایستاده بود. او از قبیله‌ی زولو (Zulu) بود. آنها… آنها گوش خود را می‌برند و از گوشواره‌های زیادی استفاده می‌کنند و زنانشان آرایش زیادی می‌کنند.
شما زنان که می‌خواهید آرایش داشته باشید! آیا می‌دانید که این از کجا می‌آید؟ این یک پرستش در بت‌پرستی است. آن را از خود دور کنید. این مسیحی شدن نیست. [جمعیّت تشویق می‌کنند.] متشکرم.
چند سال پیش زمانی‌که برای اوّلین بار پنطیکاستی‌ها را ملاقات کردم، از این چیزها استفاده نمی‌کردند. ولی جایی اتّفاقی افتاده است. درست است؟
بت‌پرستان زولو از جنوب آفریقا، پرستش ارواح بخشی از فرهنگ آنهاست و آنرا از طریق آرایش صورت و مجروح نمودن خود نشان می‌دهند. ولی هنگامی‌که به سمت مسیح می‌آیند، از آرایش و استفاده از گوشواره‌ها دست می‌کشند. هیچ مسیحی نمی‌تواندیک رفتار غیر کتاب‌مقدسی را بر اساس فرهنگ یا تاریخ خود توجیه کند. ما باید همشکل کلام خدا بشویم. نه اینکه کلام خدا را به شکل روش‌های منحرف شده‌ی فرهنگی خویش در بیاوریم.
هر بار که در کتاب‌مقدس از آرایش صحبت شده است، همراه با یک محکومیت بوده است. همان‌گونه که قبلاً اشاره کردم، کتاب‌مقدّس یک کتاب شرقی است. اگر به صراحت مشخّص می‌سازد که انجام یک کاری اشتباه است، چرا شما خواهران هنوز آن را انجام می‌دهید؟ چرا شما واعظین به فکر کلام خداوند و موعظه‌ی آن نیستید؟ آیا این بخش‌های کتاب‌مقدس را خوانده‌اید و فکرکرده‌اید که خدا چقدر می‌خواهد که آنها را در زندگی خود اعمال کنید؟

0307A – 54 زمان آخر – فونيكس

«و تو حینی که غارت شوی چه خواهی کرد؟ اگرچه خویشتن را به قرمز ملبّس سازی و به زیورهای طلا بیارایی و چشمان خود را از سرمه جلا دهی لیکن خود را عبث زیبایی داده‌ای چونکه یاران تو، تو را خوار شمرده، قصد جان تو دارند.»

«زیرا چون پسران خود را برای بت‌های خویش ذبح نموده بودند، در همان روز به مَقْدَس من داخل شده، آن را بی‌عصمت نمودند و هان این عمل را در خانه من بجا آوردند. بلکه نزد مردانی که از دور آمدند، فرستادید که نزد ایشان قاصدی فرستاده شد. و چون ایشان رسیدند، خویشتن را برای ایشان غسل دادی و سرمه به چشمانت کشیدی و خود را به زیورهایت آرایش دادی. و بر بستر فاخری که سفره پیش آن آماده بود نشسته، بُخور و روغن مرا به آن نهادی. و در آن آوازِ گروه عیّاشان مسموع شد. و همراه آن گروه عظیم صابیان از بیابان آورده شدند که دستبندها بر دست‌ها و تاج‌های فاخر برسر هر دو آنها گذاشتند. و من درباره آن زنی که در زناکاری فرسوده شده بود گفتم: “آیا ایشان الآن با او زنا خواهند کرد و او با ایشان؟”»

چیز دیگری نمیماند که در مورد آرایش بگویم. این یک تجلّی از پرستش در فرهنگ بت‌پرستی است. اگر فرهنگ شما آرایش را بعنوان چیزی خوب می‌پذیرد، پس فرهنگ خود را رد نموده و کلام خدا را بپذیرید. یادتان باشد که در طبیعت هر چیزی یک ریشه‌ی روحانی دارد. وقتی شما آرایش می‌کنید و شلوار را در زندگی خود می‌پذیرید، اجازه می‌دهید که روحها شما را تحت نفوذ خود بگیرند.

چه روحی شما را تحت نفوذ خود قرار داده تا این‌گونه لباس بپوشید؟ با توجّه به این بخش‌های کلام و آنچه که برادر برانهام در جاهای مختلف می‌گوید، این روح خدا نیست. خواهش می‌کنم، وارد آن طریق نشوید. بلکه از تمام این چیزها بازگشت نموده و توبه کنید.

با نوشتن این چیزها قصد توهین و جسارت را ندارم، بلکه وظیفه‌ی من این است که حقیقت خدا را به شما بگویم. این به وضوح در تمام سال‌های خدمت برادر برانهام مشخص است. او تعلیم می‌داد که زن نباید آرایش کند، شلوار بپوشد و یا موهای خود راکوتاه کند. این چیزی نبود که یک بار عنوان کرده باشد، بلکه بارها و بارها در آمریکا و سرتاسر دنیا آن را اعلام نمود. این یک تعلیم واضح است که در کتاب‌مقدس اثبات شده و با قوّت خدا آشکار گردیده است.

تنها سوالی که باقی میماند این است که: “آیا پذیرای این و مطیع کلام هستید؟”

از شما واعظین دعوت می‌کنم که دعا کنید و این کلام خدا را برای قوم موعظه کنید. از شما خواهران دعوت می‌کنم که دعا کنید و این چیزها را از خدا بطلید. اگر این حقیقت است پس مطیع کلام زنده و آشکار شده‌ی خدا باشید.

«و اگر كسي ستيزه گر باشد، ما و كليساهاي خدا را چنين عادتي نيست.»