برگزیدگان

شرحی بر هفت دوره ی کلیسا

  • An Exposition of the 7 Church Ages
  • توسط: ویلیام ماریون برانهام
  • زبان: فارسی
  • تعداد صفحات: 595 صفحه
  • ویرایش: اول
  • سال انتشار: 1397 خورشیدی

هرچند که این کتاب دربر گیرنده‌ی مسائل تعلیمی متعددی (مثل الوهیت، تعمید آب و غیره) است که در کتاب مکاشفه باب‌های اول تا سوم به‌ آنها اشاره شده است، ولی موضوع اصلی آن شرح مفصلی از هفت دوره‌ی کلیسا می‌باشد.

این بخش برای مطالعه و درک مابقی کتاب مکاشفه حائز اهمیت است. چراکه هفت کلیسا ما را به هفت مُهر می‌رساند و از هفت به مُهر به هفت کرنا می‌رسیم و از هفت کرنا به هفت پیاله.

 

دوره‌های کلیسا هم درست مانند نخستین شعله‌ی شمع رومی، با یک نور اولیه‌ی قدرتمند پیش می‌آید که بدون آن، نور دیگری نمی‌توانست وجود داشته باشد. اما به محض اینکه درخشش هفت دوره‌ی کلیسا توسط مکاشفه‌ی الهی داده شود، نور بر روی نور جاری می‌شود، تا جایی‌که تمام مکاشفه در برابر دیدگان بهت زده‌ی ما باز می‌شود و ما به روح آن کامل و تطهیر شده، برای ظهور پرشکوه او، خداوند و نجات دهنده‌مان، خدای واحد حقیقی، عیسی مسیح، آماده می‌شویم.

این شرح براساس زاویه‌ی دید اول شخص نگاشته شده، چون پیغامی است از دل من به دل‌های افراد.

زحمات زیادی برای درست نویسی و نشانه‌گذاری اسم‌ها، عنوان‌ها، کلمه‌ها و تلفظ درست آنها که در ارتباط با الوهیت و عبارت‌های کتاب‌مقدس، کتب و کلام بوده، کشیده شده است. چون باید به درستی در رابطه با عظمت او و شخص خدا و کلام مقدس او صحبت کنیم.
دعا می‌کنم که برکت خده همراه خواننده بوده و تابش نور خدا به‌طور خاص در هر فرد قرار گیرد.

خبرنامه سایت برگزیدگان

اگر تمایل به دریافت آخرین مطالب سایت دارید و قصد دارید از بروز رسانی های سایت برگزیدگان مطلع شوید، لطفا نام و ایمیل خود را در این فرم ثبت نمایید.