دورهی عروس
- شاهین تقیزاده
- خیمه کلام راستین
- دنیزلی، ترکیه
- تاریخ
- ۵۴ دقیقه
پدر تو را شکر می کنیم آمده ایم تا به تمامی دل به تو توکل کنیم چون اگر قدرت انسان چیز کاملی بود می توانستیم در جای بهتری باشیم. پس ما بدنبال چیزی هستیم که بوسیله کلام تو و روح القدس داده می شود و می دانیم در زمان ویژه و خاصی هستیم زمان شامگاه در ادوار کلیسا و نور حرکت کرده همان نوری که در شرق دیدیم در غرب آشکار شده و این بخاطر این است که فرزندان تو راستی تو را بطلبند و می خواهیم که روح تو ما را در فهمیدن این امور دشوار همراهی کند. این را در نام خداوندمان عیسی مسیح می طلبیم. آمین
دوم پطرس فصل ۱
۵ به همین جهت، کمال سعی نموده، در ایمان خود فضیلت پیدا نمایید ۶ و در فضیلت، علم و در علم، عفت و در عفت، صبر و در صبر، دینداری ۷ و در دینداری، محبت برادران و در محبت برادران، محبت را. ۸ زیرا هرگاه اینها در شما یافت شود و بیفزاید، شما را نمیگذارد که در معرفت خداوند ما عیسی مسیح کاهل یا بی ثمر بوده باشید.
پطرس رسول هیچ اشاره ای در مورد اینکه این آیات به بدن ارتباط دارد، نمی کند. بلکه آن را به افراد اطلاق می کند و اشاره به شخصی بودن آن می نماید. و در قسمت شروع رساله خود از ایمان گرانبها و ایمانداران صحبت می کند.
حال ما تصویر این دیاگرام را که برادر برانهام کشید را که بصورت یک هرم ایستاده می باشد دیده ایم. که همین آیات را نشان می دهد همین مشخصات را که مربوط به ایماندارانی است که بصورت شخصی تشکیل دهنده کلیسای راستین در هفت دوره هستند را نشان می دهد. پس فقط یک فرد نیست بلکه نمایانگر هفت دوره و هفت کلیساست.
پطرس رسول از هشت عنصر یا المان صحبت می کند در تصویر اصلی که برادر برانهام ترسیم کرد یک فضای خالی بین ذوزنقه و آن مثلث کوچک بالایی وجود دارد. که برادر برانهام آنجا می نویسد روح القدس و آن فضا در حقیقت مترادف چیزی است که آن را دوره عروس می خواند. این در رابطه با کاربرد آن است وگرنه در ادوار کلیسا دوره هفتگانه داریم نه دوره عروس. در حقیقت این عروس است که از لائودکیه و فرقه ها بیرون خوانده شده است. فرقه های لائودکیه ای که توسط پنطیکاست نمایش داده شده و نشان دهنده این است که مسیح بیرون کلیسا قرار دارد و در حال بلند کردن آواز خود برای خروج از لائودکیه است. پس این خارج از کلیساهای رسمی است. وقتی برادر برانهام چنین دیاگرامی را ترسیم می کند نمی خواهد به کلام چیزی اضافه کرده یا آن را تغییر بدهد بلکه فقط می خواهد این را برای ما توضیح دهد. پس دوره عروس، دوره هشتم نیست بلکه جزیی از دوره هفتم است. مقطع عروس جزیی از دوره هفتم کلیساست. اما چون هر دو کلیسا یعنی فرقه ای و پنطیکاستی لائودکیه ای و کلیسای عروس در یک زمان و دوره قرار دارند و هر دو جز کلیسای هفتم هستند. تاک راستین و تاک دروغین در سایر ادوار این کلیساها با هم تنیده بودند و همیشه هر دو در کنار هم بودند و می بینیم که برای کلیسای راستین تشویق را دارد اما برای کلیسای دروغین توبیخ را دارد. اما در دوره لائودکیه این دو از هم جدا هستند و آن عروس کسی هست که مسیح یعنی روح القدس را دریافت می کند که بر در ایستاده در حقیقت خارج از کلیساهای لائودکیه ای.
مکاشفه فصل ۳
۱۴ «و به فرشته کلیسای در لائودکیه بنویس که این را میگوید آمین و شاهد امین و صدیق که ابتدای خلقت خداست. ۱۵ اعمال تو را میدانم که نه سرد و نه گرم هستی. کاشکه سرد بودی یا گرم. ۱۶ لهذا چون فاتر هستی یعنی نه گرم و نه سرد، تو را از دهان خود قی خواهم کرد. ۱۷ زیرا میگویی دولتمند هستم و دولت اندوختهام و به هیچ چیز محتاج نیستم و نمیدانی که تو مستمند و مسکین هستی و فقیر و کور و عریان. ۱۸ تو را نصیحت میکنم که زر مصفای به آتش را از من بخری تا دولتمند شوی، و رخت سفید را تا پوشانیده شوی و ننگ عریانی تو ظاهر نشود، و سرمـه را تا به چشمـان خود کشیـده بینایـی یابـی. ۱۹ هر که را من دوست میدارم، توبیـخ و تادیب مینمایم. پس غیور شو و توبه نما. ۲۰ اینک بر در ایستاده میکوبم؛ اگر کسی آواز مرا بشنـود و در را باز کنـد، به نـزد او درخواهم آمد و با وی شـام خواهـم خـورد و او نیـز با مـن
اینجا به کلیسایی نگاه می کنیم که به هیچ عنوان تشویقی ندارد و فقط توبیخ و ملامت می شود اما این هم گفته شده که “هر که را من دوست می دارم” حال می توانیم بپرسیم او چه کسی را دوست دارد؟ خدا برگزیدگان خود را دوست دارد آنها کسانی هستند که توبیخ و تنبیه می شوند برای اینکه بیرون بیایند و خارج بشوند. تمام اینها در همان مقطع دوره هفتم است. پس دوره روح القدس یا عروس یک مقطع یا دوره اضافه شده نیست. پس فقط اتفاقی در این دوره برای عروس و کلیسای راستین می افتد این است که روح القدس با بدن عروس دوره هفتم یکی می شود.
کلیسای لائودکیه شخص روح القدس را رد می کند و مسیح را بیرون می گذارد اما کلیسای عروس آن توبیخ را دریافت نموده و آن را می پذیرد. تنبیه شده، توبیخ شده و توبه کرده و الان روح القدس در میان هفتمین دوره کلیسا اما در میان عروس است.
تنها مکان برگزیده هدا برای پرستش پ ۱۰۸-
برادر من! در پایان میخواهم از شما چیزی بخواهم. میتوانیم این را بگوییم. آیا در ملاکی باب ۴ وعدهی عقابی دیگر، ستونی از نور که باید به دنبال آن برویم، که خطایای کلیسای امروز را به ما نشان میدهد، داده نشده است که در عبرانیان ۱۳ : ۱۸ او «دیروز، امروز و تا ابدالآباد همان است.»؟ آیا ما وعدهی یک عقاب دیگر که پرواز کنان از سوی بیابان میآید را نداریم؟ آمین! این کاملاً حقیقت است. تناسب و تطابق آن در لوقا ۱۷ : ۳۰ است. جاییکه پسر انسان (عقاب) خود را آشکار نموده و هر مکان پرستش دیگری مثل فرقهها را نابود خواهد نمود.
خدا مکان خویش را برگزید. یوحنّا گفت: “او اینجاست.”
۱۰۹- و این امور برای امروز و این دوره نیز به ما وعده داده شده است. در ملاکی باب ۴ “تا قلبهای فرزندان برگردانده شود.” تا بگوییم که او زنده است. این امور مربوط به یک دورهی دیگر نیستند، تعمید به نام عیسی تنها مربوط به آن دوران نبود، بلکه او هنوز همان است. آمین! تا تمام مکانهای دیگر پرستش به نابودی برده شود. این کاری است که عقاب ایّام آخر انجام میدهد تا نشان دهد که بقیهی آنها و تمام آن فرقهها و آیینها، جهالت و حماقت است. تا یکبار دیگر همان آیاتی را که او انجام میداد را اشاره کند. که او دیروز، امروز و تا ابدالآباد همان است. هللویاه!
موعظه ربوده شدن
۷۵- حال، کتاب مکتوب گشته بود، امّا به خاطر داشته باشید که این کتاب با هفت مهر، مهر شده بود. و این هفت مهر نمیبایست تا زمان ندا کردن آخرین فرشتهی زمینی بر روی زمین در مکاشفه ۱۰ : ۷ باز میشد. میبینید؟ “بلکه در ایّام فرشتهی هفتم، چون کرنّا را میباید بنوازد، سرّ خدا به اتمام خواهد رسید…” که این دوران، زمانی است که ما در آن هستیم.
۷۶- همهی ما میدانیم که در عصر لائودیکیه زیست میکنیم. دورهای دیگر در راه نخواهد بود. نمیتواند چنین باشد. پس ما در دوران لائودیکیه هستیم و آن هفت مهری که کتاب را ممهور نموده است، رازی است که در این ایّام باید برای مردم مکشوف شود. این چیزی است که او وعده داده است. هیچ چیزی نمیتواند خارج از کلام باشد. چون نمیتوانید کلامی از آن حذف و یا بر آن بیفزایید. این باید همیشه کلام باقی بماند. امّا مکاشفه، مکشوف نمودن حقیقت است تا تناسب آن را با بقیّهی کلام نشان دهد. و خدا اثبات میکند که آن، حقیقت است. میبینید؟
۸۲- کلمهی کلیسا به معنی «دعوت شده به خروج» است. همانگونه که موسی قوم را به خروج از قومی دیگر دعوت نمود، روحالقدس، عروس را به خروج از کلیسا فرا میخواند. خروج یک کلیسا از یک کلیسا؛ اعضایی از تمامی فرقهها تشکیل دهندهی این عروس خواهند بود، درخت عروس. این در نوار پیغام «درخت عروس» گفته شده است. یک عروس با یک بانگ در حال خارج شدن است و این همانی است که درخت عروس است. عروس، همانی است که باید ربوده شود، نه هیچ چیز دیگر، بلکه عروس؛ یعنی برگزیدگانی که خدا آنها را از ابتدای خلقت میشناخت. ژن روحانی پدر.
هیچ خمیر مایه ای در میان شما نباشد این تمامی الوهیت را از لحاظ جسم در بین شما می آورد پس این در دوره هفتم قرار دارد. او نمی توانست این را در دوره لوتر انجام دهد در دوره وسلی و پنطیکاست نمی توانست اما در ایامی که پسر انسان آشکار می شود یعنی مکشوف شده و کلیسا را با هم جمع کرده و تمامی الوهیت خدا که در بین قوم خودش است و همان آیات دیدنی را نشان می دهد و خودش را آشکار می کند همانطوری که در ابتدا آشکار کرد زمانی که بر روی زمین در حالت خدا – نبی آشکار شد. وعده داده شده توسط ملاکی چهار وعده داده سده توسط تمامی آیات و در حقیقت ملاکی چهار ایلیاست و ایلیا پیغام آور دوره هفتم است. چون دوره هشتمی وجود ندارد. روح القدس در کاملیت خودش توسط ایلیا آشکار شده و در بین عروس دوره هفتم است اما مابقی او را در دوره هفتم رد می کنند. پس عروس کسی را که این خدمت پسر انسان را آشکار می کند می پذیرد و دریافت می کند و این خدمتی است که توسط شخص الوهیت آشکار می شود چون همین خدمت را در خیمه ابراهیم و در دوره خدمت خداوند ما عیسی هم دیدیم. و الان در ایام خودمان می بینیم توسط یک نبی اثبات شده و خدا برای اینکه این خدمت را آشکار کند نیاز به یک بدن دارد تا خودش را آشکار نماید در خیمه ابراهیم برادر برانهام می گوید او یک بدن را خلق کرد و در آن قدم گذاشت و او حالت جسم گرفت. او کلمه مجسم شده نبود بلکه حالت جسمی بود که خدا گرفت تا بتواند خودش را در آن خدمت آشکار کند. برادر برانهام به ما می گوید که بالقوه خدمت پسر انسان بود و دوباره همین خدمت را در دوران خداوند ما عیسی انجام داد که کلمه جسم گردید و دوباره توسط ایلیا انجام می دهد که کلمه جسم نشد بلکه بواسطه جسم انجام می دهد. پس این یک خدمت است که توسط شخص الوهیت آشکار شده و در بدنی که آن را آشکار می کند. یادتان باشد این در دوره ما پسر انسان در حالت روح است.
این چیزی است که بخاطر آن روح القدس آنجاست یعنی در بین بدن عروس. این تمامی پری الوهیت است در برابر آن چیزی که جزیی بود در تعمید روح القدس. اول قرن 13
به همین خاطر چیزهای جزیی بی تاثیر می شود یعنی وارد مرحله ای شده در مقابل ما که خودش را در یک کاملیت آشکار می کند و ما دیگر در آینه نگاه نمی کنیم بلکه آن را روبرو می بینیم. پس این تکامل است و در دوره هفتم می آید و هفت عدد کاملیت است.
آمین